söndag 16 juni 2013

Student och Folkets Park :)

Igår (fredag) tog min lillebror studenten :) Grattis till dig lillebror :) Jag och barnen åkte dit under eftermiddagen. En del av släkten kom också för att fira. Vi åt god smörgåstårta och till kaffet blev det kärleksmums :) Nubbi var i sitt esse och sprang rundor där ute och hittade på lite hyss ;) Gullen blev livrädd när vi först kom och han såg alla andra, men det blev bättre sen och då var han glad :) Klockan hann slå 21.00 innan vi styrde bilen hemåt. Barnen somnade gott i bilen!

Idag var det fint väder när vi vaknade. Jag började dagen med en PW i solen. Det var riktigt härligt :) Under eftermiddagen, när pojkarna hade sovit middag körde vi till Folkets Park i Malmö. Nubbi fick prova en karusell. Det gick bra till en början men sen ville han av. Den rundan var det bara vi som åkte så jag sa till han som skötte karusellen. Jag han inte fråga ens innan han sa: Ska jag stanna? Ja tack sa jag :) Tur vi inte köpte fler biljetter. Men det räckte med den turen för denna gången. Vi köpte glass och popcorn istället och vi kollade på djuren som fanns där. Lekte på lekplatsen gjorde vi också :) Gullen och jag skulle åka en karusell på en biljett som vi fick av en dam som inte hann åka mer. Men när vi skulle hoppa i karusellen så säger tjejen att vuxna får inte åka. Då hade jag reda lämnat biljetten. Tycker hon borde sett att Gullen är för liten för att åka själv!! Ovanpå allt så hade hon ju redan rivit min biljett. När hon sa det tittade hon på mig som att hon sket i vilket. Så jag bara gick därifrån. Om man nu ska se något bra i det så var det inte vi som betalt biljetten. 

Vi hade iallafall en fin dag :) Imorgon kommer det två stycken som ska kolla lite på barnsaker vi har till salu. Sånt vi inte behöver eller som barnen inte använder längre. Kan lika bra sälja det nu när vi ska separera och inte behöver det mer! På eftermiddagen tar jag mig en sväng till min lillebror och hans sambo för lite samkväm och lite fix! 

Så nu blir det sängen så jag får sova ett tag innan mina två små levande väckarklockor "ringer" imorgon bitti TIDIGT ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar