lördag 8 juni 2013

Fullt upp!

Ja, denna dagen känns som den gått i ett. Började dagen med att g¨å bort till dagiset med båda barnen i vagn för att hämta hem Nubbis vagn som han brukar sova i när han är på dagis men även hemma ibland på dagarna. Fick dra enkelvagnen bakom mig medans jag körde barnen i syskonvagnen framför mig. Det gick bra ändå. 

När vi kom hem lämnade vi enkelvagnen där upp och gick ut en runda. Det var ju strålande sol redan då och det var varmt då också redan! Under tiden vi var ute ringde det en dam på min annons som jag har på Blocket om uteburen till kaniner jag hade till salu. Hon ville ha den och skulle komma under eftermiddagen!

Gullen somnade i vagnen när vi var ute och Nubbi fick lunch när vi kom hem. Dom som ville ha buren kom och hämtade den. Härligt, nu är alla burarna sålda! Hade två inneburar och en utebur till salu på Blocket. 

Sen var det Nubbis tur att sova en stund och jag och Gullen roade oss med att busa :) 

Eftermiddagen bestod av BVC- besök för Gullen. Han har haft en svart prick under nageln några dagar nu så jag ringde till BVC för att fråga om det. Vår BVC- sköterska skulle precis sluta för dagen så hon bokade in mig på en tid till vårdcentralens distriktsköterska. Hon tittade på Gullens prick och kunde snabbt konstatera att det var en blodblåsa (hur han nu lyckats med att klämma sig under nageln ) som jag misstänkte men ville ändå kolla upp det. Men men. Vi skulle inte göra något åt det, kroppen tar upp blodet! 

Efter besöket på vårdcentralen gick vi ut en runda. Men tyvärr hann vi inte vara ute så länge som planerat :/ Nubbi brukar springa upp och ner på en ramp avsedd för rullstolar på skolan här intill. Det är en trappa upp och in till matsalen på skolan precis bredvid. Men när skolan har stängt för dagen brukar vi gå dit. Han hann springa upp och skulle sen ner och då ramlar han fram och ner på magen. Oj, vad han blev ledsen!! Tittade på knäna direkt och ena knäet var helt uppskrapat :( Inget jack i knäet men rejält avskalat med hud :( Usch, tycker sånt är obehagligt! Nubbi var så ledsen och jag baddade med en våtservett först bara och han skrek ännu mer stackarn :/ Men det var grus i såret. Jag satte Nubbi i vagnen direkt och gick hem. Han som brukar protestera gjorde det inte idag. Antagligen ville han in då eftersom det gjorde ont :/ Jag tvättade såret med Alsolsprit. Han blev mer ledsen men inget konstigt med tanke på att han precis trillat.

Jag ringde mamma och frågade om hon visste om man kunde sätta på något under plåstret.  
Fick lite tips av mamma. Min första tanke när jag såg såret var; Har vi ens så stora plåster?! Men det blev bra och efter lite chill i soffan och fått lite gott, piggnade han till och var som vanligt igen. Ska lägga om såret imorgon igen. Emellan allt detta har jag ringt samtal och fixat mm. Efter matlagningen fixade jag till en kladdkaka som serverades med grädde och jordgubbar! Gott! Nubbi älskar det och det satt fint efter att han skadat sitt knä!! Gullen fick också smaka lite och gillade det skarpt. Dagen har gått i ett nafs och nu är jag trött! Blir snart sängen. 

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar