måndag 10 juni 2013

Bortglömd!

Har helt glömt bort att blogga under helgen. Men jag har verkligen njutit av tiden tillsammans med mina barn! Ja, det gör jag ju alltid men lite extra nu i helgen :) 

Igår passade jag på att laga och tvätta Nubbis snutte när dom var ute med sin pappa. Tog sin lilla tid men han blev fin till slut :) Den snutten har sett bättre dagar alltså ;) Han är så sliten och jag har lagat honom x antal gånger! Men så trasig som han var nu har han nog aldrig varit. Han var dessutom tom på stoppning så jag fick stoppa om honom, iallafall kroppen ;) 

På eftermiddagen åkte Nubbi och J på kalas till J:s kusin. Jag stannade hemma med Gullen. Jag ville inte åka på kalaset för det känns bara konstigt. Kanske inte för andra, men jag känner det så. Vill inte förstöra något genom att skapa dålig stämning av att man kommer dit och folk "pratar" eller man får blickar som kan vara av olika slag. Jag valde att ha Gullen hemma då jag anser att han inte har någon större glädje av att fara på kalas. Möjligtvis när han blir lite större, som Nubbi. Han gillar att springa rundor och busa så det var ju perfekt för honom att följa med. Men Gullen kan inte ta sig fram själv och han kommer knappast komma ihåg så mycket av ett kalas. Sen kan man klart gå på kalas men det behöver inte vara varje gång man blir bjuden. Så spelar det ingen roll vem det är som bjuder. 

Sen vet jag att vissa har svårt att förstå mig och hur jag tänker där. Men det bryr jag mig inte om! Jag ska inte behöva bli ifrågasatt över mitt tillvägagångssätt när det gäller mina egna barn!! J (barnens pappa) säger alltid att för honom kvittar det och att jag får bestämma, så då bestämmer jag och igår bestämde jag att Gullen stannade hemma med mig! Jag brukar aldrig tacka nej till kalas och går i princip alltid. Nu är situationen annorlunda då jag o J inte är tillsammans längre. Och barnen, ja dom är fortfarande barn och eftersom J inte vill bestämma något eller inte bryr sig om hur vi gör, vilket jag gör, så tar jag de besluten eftersom jag har en viss åsikt om det hela! Tycker det är väldigt tråkigt att man ska bli ifrågasatt för ett beslut man tar för sig själv och sitt barn. Finns ingen annan mer än jag som förälder som har rätt att tycka och tänka. Visst, andra kan tycka och tänka bäst dom vill, det är inget som är av vikt för min del och inget som påverka mitt beslut! Sen finns det ju andra som aldrig blir ifrågasatta när dom inte går på kalas t.ex. Men när jag stannar hemma en gång och har mitt barn hemma den gången, då blir det helt plötsligt en grej av det! Nej tack, då kan det vara!! Jag är trött på att vara för snäll eller hur jag ska förklara det. Speciellt när folk verkar ta det för givet. Uppenbarligen är det ju så med tanke på att det blev den reaktionen som det blev när jag valde att stanna hemma och hålla Gullen hemma också. För det är något jag aldrig brukar göra. Men när jag nu helt plötsligt gjorde det så var det något jag inte brukar göra.- Nej så kan hon ju inte göra. Vad har det tagit åt henne?! Men jag har också en vilja! Jag gör precis som jag vill när det rör mig själv och barnen! 

Idag har vi varit på middag hos min bror och hans sambo. Dom bjöd på god lax med Philadelphiaost på, och en väldigt god potatissallad gjord på färskpotatis, sparris, mozzarellaost, lök mm. Kommer inte ihåg allt som var i men gott var det!! Nubbi lyckades med konststycket att sätta på en spisplatta och just där stod kaffekokaren vid det tillfället, så där var en styck kaffekokare som hade smält ganska rejält då vi upptäckte det :O Som det luktade. Alla fönster öppnades och precis innan vi upptäckte detta gick proppen i hallen. Ja det blev ett minst sagt intressant besök ;) Stackars min bror och hans sambo. Vi kommer bidra med en peng till en ny kaffekokare!! 
Och ja, jag tog mina barn med till min bror och hans sambo, ingen stannade hemma! Enkelt val då han är barnens morbror!! Ännu ett val jag gjorde. Så behöver ingen ifrågasätta det också! 

Imorgon ska Nubbi till dagis då vi har bytt dag från torsdag till måndag denna veckan. Och imorgon kväll väntar Picknick på Nubbis dagis :) Ska bli skoj! Ska inte glömma kameran (om man får fota där, men det borde man väl få så länge man fotar sina egna barn bara?!). 

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar