måndag 3 juni 2013

Lite ensamtid!

Igår (söndag) hade jag lite tid för mig själv. Barnens pappa och barnen åkte till deras farmor under eftermiddagen. Jag spenderade en stund på Center Syd och gjorde några små inköp. Det blev bl.a lite shorts till gossarna och något kortärmat till dom var. Efter shoppingen gick jag hem. Blåste som fan men det gick. 

Väl hemma sen så fixade jag lite med en grej jag håller på med. Jag plockade ur diskmaskinen och lite annat sånt tråkigt. J och gossarna var hemma vid halv nio på kvällen sen och båda pojkarna sov gott. 

Idag har vi haft en riktigt hemmadag. Nubbi måste ha varit trött idag för han sov från ca: 12.00 till 16.15!!!! Han vaknade efter knappt en timme och kom då ut och la sig i soffan där han sov resterande tid! Jag försökte att väcka honom flera gånger men han ville inte vakna. Till sist fick jag liv i honom och sen var han pigg och glad! Vi åt när J kom hem och sen gick vi ut nu ikväll. Jag hade ju planer på att gå ut under eftermiddagen när Nubbi sovit men dom planerna gick i stöpet. Men men, det spelar ingen roll, vi kom ju ut! Ganska kallt och väldigt blåsigt var det dock. Men det var skönt att få lite luft. 

Nu sitter jag här och har fått världens jobbigaste rethosta. Fick hosta för ett tag sen då jag inte blev förkyld utan fick hosta. Nu för ett par dagar sedan fick jag ont i halsen och tänkte: Nu bryter äntligen förkylningen ut! Men icke!! Halsont gick över och istället fick jag ÄNNU MER rethosta! Lite känner jag i näsan men ytterst lite är det! Hoppas bara inte barnen får samma skit. Jag tycker det är så svårt när man ska tänka sig för när man är förkyld och man ska känna på deras mat så det inte är för varmt och man smakar lite, delar sked, pussar på dom utan att tänka sig för mm. Jag ni fattar. Kan ju vara så att dom smittat mig, men Gullen var förkyld för ett tag sen och i samma veva fick jag första rethostan. Så jag vet inte vad detta är för skit. Usch! Men det går över! 

Imorgon väntar sista delen av teckenkursen! 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar