onsdag 1 mars 2017

Onsdag mitt i veckan....

Igår tog jag ett tag med ett träningsprogram som jag köpt för några år sedan. Sist jag bantade så hade jag möjlighet att gå ut på promenader varje dag, den möjligheten har jag inte nu. Så jag får tänka om och utgå ifrån de möjligheter jag har. Det enda som jag kan göra är ju att träna hemma, i alla fall när jag har barnen vilket jag har större delen av min tid. De helger som jag inte har barnen kan jag ju ta promenader. Det kändes ok igår när jag tränade igenom programmet. Har hantlar i källaren som jag ska hämta upp. Igår fick jag ta vad jag hade och fyllde två vattenflaskor som fick agera hantlar. Pilatesbollen jag hade förr vet jag inte var den har tagit vägen men jag har en hoppboll som fungerar precis lika bra så den får jag använda mig av så länge. Vi får väl se hur det går. Fokus ligger nu på att bara stärka kroppen och få till någon form av motion. Försöker tänka på vad jag äter också. Jag vill inte göra för många förändringar på en gång då det lätt blir att det blir för mycket och så tröttnar man och slutar med allt som man påbörjat.


Annars händer det inte så mycket. Dagarna rullar på. Mitten av veckan är nådd och vi har dessutom gått in i mars månad. Den första vårmånaden. Även om det dröjer ett tag till innan våren kommer igång på riktigt, så är det ändå en vårmånad. Det får mig att känna att snart blir det varmare, solen tittar fram lite mer, blommorna kommer mer och mer, träden knoppas och till slut slår det ut små ljusgröna skott. Snart är det även dags att ställa om klockan. Vi är på gång alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar