fredag 29 maj 2015

Fredag och sol!

Fredagen är här. Denna veckan har gått så sjukt fort så jag har knappt hunnit med känns det som. Men det är skönt på ett sätt iofs.

Efter jobbet ska jag hämta pojkarna på dagis och köra dom till sin pappa där dom ska spendera helgen. Jag ska hem och fixa lite och sen bara ta det lugnt. Imorgon blir det bowling med min mamma och alla mina syskon (och respektive till dom syskon som har det). Vi ska fira mammas födelsedag :) Hon har redan fyllt år men vi har inte kunnat få ihop alla förrän nu. Det ska bli riktigt skoj! Ser fram emot det mycket då det var längesedan vi alla gjorde något tillsammans och det var även längesedan jag bowlade :) Jag ska hämta upp mamma innan och sen kör vi dit tillsammans och möter upp dom andra. Sen blir det bowling och efter det ska vi äta något. Kommer bli hur skoj som helst! Det bästa med när vi träffas hela familjen är att vi alltid har så kul ihop. Vi larvar oss och skojar med varandra. Det blir alltid mycket skratt :) Men även finns en lite mer allvarlig och stöttande sida när det än behövs! Jag älskar min familj och jag är så glad att jag har dom!!

Har funderat en del på vad jag ska köpa till Gullen i födelsedagspresent. Han blir ju 3 år nu om ca två månader. Jag har frågat honom vad han önskar sig, men han säger bara ja ;) Så jag försökte istället med att komma med förslag på saker jag tror han skulle vilja ha, och då är han mer med i vad jag menar :) Lilla gubben. Han är ett litet yrväder som sprudlar av glädje! Världens mest omtänksamma gosse!

Nubbi verkar lite orolig på dagis. Dom håller ju på att packa ner saker på avdelningen. Nästa vecka ska förskolans verksamhet flytta till en annan förskola tillfälligt under sommaren då dom ska renovera förskolans kök och personalrum. Nubbis resurs har sagt att han verkat lite orolig över lag nu i veckan och han tror det kan ha att göra med att det är lite rörigt där nu och att det inte är som vanligt. Han har uttryckt det på lite olika sätt i veckan som gått. Vi får se hur det utvecklar sig och ha det under uppsikt lite. Han blev överlycklig igår kväll när det var duschdags :) Han skuttar in i duschen och skrattar och skriker och tycker det är så kul. När jag stänger av kranen blir han arg och vill att jag startar den igen :) Får nästan dra ut honom ;) Igår vill Gullen duscha samtidigt, och det var ju väldigt skoj tyckte dom! Lekte med vattnet och skrattade som bara den! Härligt att se när dom har skoj ihop :)

Nej, nu skiner solen äntligen och jag ska fortsätta jobba här nu efter frukosten!

Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar