måndag 25 maj 2015

Vardagen, avlösare och hemlighet!

Tillbaka till vardagen efter helgen. Det har hänt en del, men inget jag vill dela med mig av.
Jag börjar se en liten ljusning i en del saker, men det kommer till att ta lite tid.

Jag har i alla fall fått till det med avlösning för min äldsta son Nubbi. Ett visst antal timmar i månaden har vi blivit beviljade avlösning. Detta är för att jag har lillebror Gullen också som behöver lite tid. Det är vanligt att syskon till barn med autism hamnar lite åt sidan (detta är vanligt enligt habiliteringen). Barn med autism kräver en del extra omsorg så det är bra att det finns sådana insatser som avlösare, så att man kan få lite tid för syskonet och göra sånt som kanske inte är så lätt att göra med ett barn med autism som har svårigheter i att göra vissa saker. Jag har lyckats att få Nubbis resursperson från dagis som avlösare, vilket är toppen. Det är en person som Nubbi känner väl och som är så duktig med Nubbi. Det har fungerat bra mellan dom två sedan första dagen, så det känns tryggt och bra att lämna Nubbi till resursen när det är tid för avlösning. Jag håller nu på att lägga schema för honom.

Annars då. Jo just det :) Det har hänt en annan lite rolig sak faktiskt. Fast det kan jag tyvärr inte säga något om än. Jag väntar lite till, men det kommer bli toppen tror jag :) Blir inte aktuellt förrän till min semester, men det är väl värt att vänta på!! Barnen kommer bli så glada :)

Nej, nu ska jag jobba lite. Dagarna går fort. Ikväll kommer mamma och hälsar på oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar