torsdag 7 maj 2015

Det är mina gossar det!!

Ja min minsta lilla pojke, Gullen, han är en härlig gosse! Ena stunden kan han vara så arg och sur och trotsa. Men nästa stund kan han vara såååå go! Han tackar i princip alltid, vad det än gäller. Han stryker undan mitt hår från ansiktet här jag hämtar honom på dagis och det blåser ute och säger sen "så mamma". Han fixar och donar med det mesta och han "kan själv" som han säger. Han hämtar saker till Nubbi som t.ex. när vi ska ta på oss skor och jacka på morgonen, då hämtar han jackan till Nubbi. Han delar med sig av det mesta till sin storebror och speciellt när han märker att Nubbi blir arg och ledsen och vill ha något som han själv har så kan han ge det utan att blinka (även om han inte behöver det). Han frågar ibland om någon är ledsen och ser då till att personen blir glad igen. Ja, vad ska man säga. Han är så empatisk denna gosse. För att inte vara äldre har han ett så stort hjärta och empatikänslan sträcker sig långt!

Min äldsta pojke, Nubbi. Han är en unik liten kille. Han börjar bli stor! Han har precis blivit 4,5 år gammal. Han är lång och ingen bebis längre. Han är den mest kramgoa pojke som finns och gillar att kramas. Han kommer ibland och ställer sig bredvid mig och tittar på mig riktigt noga och jag undrar så vad han tänker då. Han nynnar ofta på låtar och det räcker att han hört dom en gång sen sitter dom. Han håller gärna handen när han ska somna. Han älskar att busa och har den senaste tiden börjat busa mer och mer med sin lillebror. Han kan jaga Gullen ett bra tag och dom båda skrattar så dom knappt får luft. Han är en förnuftig kille som är såååå snäll och go!

Ja, jag är stolt över mina pojkar! Det absolut bästa jag någonsin gjort i mitt liv är dessa barn! Dom ger mig så mycket glädje och kärlek!! Jag är så tacksam för att jag haft möjligheten att bli mamma, och mamma till just dessa små killar!! Älskar dom till det oändliga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar