onsdag 6 maj 2015

Härligt väder, besiktning, toalett och soffa :)

Solen strålade redan i morse när vi steg upp jag och barnen! Härligt väder och det var hyfsat varmt redan när vi gick till bilen för att köra till dagis! Hoppas barnen har en fin dag ute på dagis idag!!

Igår var jag och besiktigade min bil, som turligt nog gick igenom :) Där blev ett par småsaker som behöver fixas till, men inget som jag behöver ombesiktiga den för!

När jag sedan kom till dagis igår och hämtade barnen fick jag reda på att Nubbi hade kissat på toaletten för första gången!!!! Ingen blev gladare än jag och det blev puss och kramkalas :) Så duktig min lilla gosse är :) Vi kämpar på med träningen och hoppas att det ger sig med tiden. Men jag är så stolt över min lilla pojke!!

Annars händer det inte så mycket. Jobbar idag men det är lugnt här. Om en timme är det lunch och sen är det bara eftermiddagen kvar! Sitter och funderar på att investera i en bäddsoffa. Det har ju varit tanken sedan vi flyttade till denna lägenheten, att jag skulle köpa en sådan. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska köpa en ny eller begagnad på Blocket?! Köper ju inte vilken som helst heller, utan det ska ju vara en fin för ett rimligt pris. Ja, jag håller koll. Men jag vill inte heller vänta för länge. Känner att det är dags att flytta ut min säng och att barnen får mer plats. Sen vill jag få ut de två soffor som jag nu har då de tar en väldig plats. Har ju en trea och en två nu som varit toppen och verkligen varit slitstarka men nu vill jag ha in annat!

Nähä, nu ska jag fortsätta här lite innan lunch. Ikväll får vi förhoppningsvis besök :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar