måndag 1 juni 2015

Måndagar är vad dom är!

Denna måndagen var lite extra av allt får jag väl säga. Barnen sov gott och i morse när det var dags att stiga upp för att komma iväg till dagis var det inte många som var pigga på det hemma hos oss kan jag säga. Nubbi kom upp efter en stund och Gullen fick jag väcka. Men efter mycket om och men kom vi till slut iväg och styrde bilen till det nya tillfälliga dagiset. Spännande. Ett riktigt blåshål, mitt ute på stycket. Jaja. In med alla saker som skulle med från det gamla dagiset, extrakläder, ryggsäckar, gummistövlar mm. Väl framme så mötte Nubbis resurs upp oss i dörren och Nubbi blev glad och sprang och kramades. Gullen var väldigt skeptiskt och ville inte alls. Väl inne var det en väldans röra. Barn och personal sprang överallt. Saker flyttades runt osv. Nubbi fann sig direkt och det var inga problem att lämna honom. Gullen däremot ville inte alls. Han grät och ville inte att jag skulle gå. Han skulle med mig hem sa han. Jag stannade en bra stund och följde med runt och tittade. Men till slut var jag tvungen att gå och då blev det en hel massa tårar från Gullen. Inget skoj att lämna då. Men det blir alltid bra efter en stund och jag vet att han har det roligt och glömmer detta fort.

Nu är jag i alla fall på jobbet. Har en del att göra idag. Helgen som gått har varit fin. Vi var ju och bowlade i lördags och det var så fantastiskt kul! Vi pratade och skrattade och istället för en timmes bowling blev det två timmar. Vi delade upp oss i två lag, killar mot tjejer. Killarna vann överlägset ;) Men skoj hade vi! Efter bowlingen blev det lite mat innan vi begav oss hemåt. Jag körde min mamma hem och sen körde jag hem och spenderade kvällen i soffan.

Söndagen började med en liten utflykt :) Det kommer jag berätta mer om lite längre fram :)
Sen var jag och handlade och lite så. Inte mycket mer som hände den dagen. Pojkarna kom ju hem sen på kvällen och nu är vi inne i rullorna igen.

Veckan som kommer här nu bjuder på lite blandat. Lite besök, fredagen ska det grillas med dagis, och vi ska även komma igång med avlösningen för Nubbi. Som vanligt kommer veckan gå fort.
Och om sommaren hade kunnat komma igång nu också så hade det ju varit ännu bättre!

Nej, lite jobb nu igen efter frukostrasten! Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar