onsdag 24 juni 2015

Dagarna rullar på....

Ja, dagarna och veckorna rullar på. Det händer ju inte så mycket mer just nu. Vi har våra rutiner och så får det vara. Jag jobbar om dagarna och trivs bra på mitt jobb. Jag har en trygghet i att ha ett fast jobb och lyckan att trivas så pass bra som jag gör! Bra chef, bra kollegor, bra arbetsuppgifter, ja det är toppen.

Efter jobbet åker jag och hämtar mina två ögonstenar, och det är höjdpunkten på dagen. Att få se hur glada dom blir när jag hämtar dom är underbart. En som skriker MAMMA och kommer springandes för att kramas och en som skuttar fram och kramas direkt :) Det finns inget härligare. Det är den bästa stunden på dagen.

Resten av dagen spenderas hemma med matlagning och tid med barnen. Diskar lite men det mesta sånt sparar jag tills barnen har somnat. Dom är bara det bästa jag har. Nubbi är så full av liv och ska klättra på mig och busa massor, vilket vi såklart gör. Han kommer och kramar om mig och tittar mig sådär djupt i ögonen och bara ler, och jag smälter lika mycket varje gång. Gullen är ett litet yrväder, fixar och donar, och när man minst anar det kommer han och ska pussa mig på kinderna. Min lilla plutt.

Jag har börjat fundera lite på kalasande för Gullen, som fyller år om mindre än en månad. Min lilla pojke är inte så liten längre. Det ska ju firas och det ska handlas presenter och lite sånt. Men det blir nog bra och det är ju under vår semester så det kommer bli toppen. Nu önskar vi bara att det ska bli lite bättre väder också så att vi kan vara ute mycket! Vara ute kan man ju såklart vara ändå men det är lite roligare och skönare om solen är med!

Nej, nu ska jag fortsätta jobba här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar