fredag 5 februari 2016

Glasögon x 2.

Igår kom mina glasögon. Två par. Ett par som jag ska ha när jag läser och sitter vid datorn, vilket jag i stort sätt gör hela dagarna på mitt jobb. Det andra paret ska jag ha alltid annars. Jag har ju haft läsglasögon innan och det är jag van vid, men att alltid ha glasögon på sig, det är något helt nytt. Det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig vid detta.




Min bil är fixade nu också, av min fina bror! Inte helt men i alla fall så att jag kan köra med den. Jag kommer få beställa en ny del, elhiss heter det väl, till rutan så att den går att hissa upp osv. Enligt min bror var det svårt att hitta just den delen på skroten. Men vi håller utkik och hittar vi inget blir det en ny del. Delen kostar en del, därav vill vi se om vi kan hitta en begagnad innan jag köper en ny. Men, bilen rullar igen vilket är otroligt skönt. Tack min fina bror! Och tack mamma som hjälpt mig hela veckan! Och tack min syster som kom och höll mig sällskap i söndags när rutan gick sönder!




Fredag idag. Barnen åkte till sin pappa igår kväll och som vanligt blir det så tyst och tomt där hemma. Eftersom bilen kom hem strax efter att barnen åkt och mina glasögon var klara, så körde jag och hämtade dom. Då fick jag något att göra i alla fall. Jag gillar inte känslan när barnen åkt. Så jag försöker alltid sysselsätta mig med något.
Ikväll ska jag bort, vart jag ska, skriver jag mer om senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar