torsdag 11 februari 2016

Förändring i hemmet!

Snart kommer vi att göra lite förändringar hemma hos oss. Min soffgrupp som jag har är rejält sliten. Den fick jag gratis när jag flyttade ensam. Den var sliten redan då men jag hade inte råd att köpa något annat då och den har fungerat hur bra som helst. Det är en tresits och en tvåsits. Men nu har trean fått hål i ena sittdynan. Och lämpligt nog så ska min syster ha en annan soffa och jag ska då ta hennes. Jag skulle vilja ha en ny men eftersom barnen fortfarande är ganska små och så har vi katten, så känner jag att jag nog väntar lite med att investera i en ny. Sen kostar det en del med nytt. Men min systers soffa är jättefin så det blir bra.


Vi kommer få mer plats och jag ska då göra en liten läshörna i ena hörnet i tv-rummet. Jag ska nämligen få hem två fåtöljer som är min mormors. Ett bord som även det är hennes ska flytta med till oss och det kommer passa perfekt i hörnet bredvid fåtöljerna. Sen ska jag investera i en läslampa på fot, så kommer det bli komplett!


Vidare så ska barnens sängar bytas ut till en våningssäng. Eller det blir en hög säng med plats under sovdelen. Sen ska den ena av barnens nuvarande sängar ställas under där. Vi får väl se hur det blir med vem som ska sova var :) Jag ska också byta ut min säng. Den som jag har nu fick jag av min bror när jag och exet separerade. Den är ganska gammal. Hoppas det blir bra. Men det blir det säkert. Vi får i alla fall mer plats och utrymme i rummet.


Spännande med förnyelse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar