tisdag 7 februari 2017

VAB och tillbaka....

Ja det blev ju vabb med lille Gullen i torsdags och fredags förra veckan. Han fick feber på onsdag kväll och sen höll den i sig fram till söndag då han räknades som feberfri men ändå ganska hög temp på 37,8. Så jag valde att hålla honom hemma igår också. Han hostar än och snorar men så länge han är pigg och kan hålla tempot så får han gå, vilket han är nu så. Nubbi har börjat hosta så vi får väl se om det blir mer där. Men det är ju som dom säger, februari är vabbens månad.


Fläkten i bilen fungerar ju inte så igår kväll la jag över ett lakan på bilens framruta så att jag skulle slippa skrapa rutan i morse. Det gör väl inte så mycket om jag får skrapa men om det blir mycket frost och is och jag inte har en fungerande fläkt så blir det svårt att köra bilen eftersom man inte ser ut p.g.a. imma, därför la jag ett lakan över rutan. Så i morse var det inga problem att köra. Funderar på att lägga över lakan oavsett om fläkten fungerar eller ej för det var väldigt smidigt att bara kunna dra av det och köra direkt :) Min bror hade kollat på fläktar till min bil men det fanns tydligen ingenstans att köpa ny. Så nu ska vi kolla på skroten och hoppas på att det kan finnas någon där, annars ser det illa ut tyvärr.


Känns bra att vara tillbaka på jobbet faktiskt. Även om det har varit mysigt att få extra tid med Gullen så är det ju alltid bra att komma tillbaka till det vanliga. Gullen hade saknat sin kompisar och ville tillbaka till dagis igår. Har en del papper att fixa här idag som låg och väntade på nu när jag kom tillbaka. Har hunnit arbeta bort det mesta men har lite kvar.


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig tisdag på er alla i snön som kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar