tisdag 28 februari 2017

Förändra....

Just nu är jag inne i en fas av "förändring". Jag har börjat med att ändra lite på mitt tankesätt. Jag har alltid, ofta haft svårt att släppa saker som hänt. Jag kan lätt älta, och jag har en förmåga att låta saker påverka mitt humör till det negativa. Så nu försöker jag jobba aktivt med att tänka om, tänka på ett annat sätt för att på så sätt frigöra mig från det negativa. Jag hade två incidenter i söndags, där jag lätt hade kunnat reagera negativt och gjort en höna av en fjäder, men jag valde att inte göra det. Jag tänkte om i situationen och valde att inte lägga någon energi på det. Och vet ni vad, det var en sådan befrielse. Jag mådde så bra och jag kunde verkligen släppa det. Så jag kommer att jobba vidare på detta. För min egen skull men också för andras.


Jag kommer antagligen ta bort min sida på facebook. Jag har inte många "vänner" där och de få man är vän med där är ändå inga jag umgås med eller har någon vidare kontakt med. Jag följer inte en massa sidor på facebook så jag har liksom inget direkt flöde att kolla igenom som vissa andra har. Känns bara som man "snokar/kollar" runt och sen inget mer, och det behöver jag inte. Det ger mig inget att se vad andra gör, när jag ändå inte har en relation med dom. Sen finns det ju en del som jag är vänner med på facebook som mina syskon, men jag behöver inte facebook för att kontakta dom. Så det kommer nog bli så att jag tar bort min sida där. Den tar bara en massa onödig energi och tid, som jag kan lägga på annat i det verkliga livet.


Vi börjar där, tar det lugnt och jag hoppas och tror att detta ger mig något positivt tillbaka. Jag mår bra, men jag kan må bättre och med dessa små förändringar hoppas jag att jag är på rätt bana. Inga jätte grejer men många bäckar små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar