fredag 10 februari 2017

Torsdag och ledigt....

Igår hade dagiset stängt så jag hade en heldag med Gullen. Vi började morgonen med att lämna Nubbi i skolan. Sen körde vi hem och åt lite frukost. Efter det tog vi på oss och tog med katten ut i snön. Stackars katt var rädd för alla ljud. Hon har bara varit ute en gång tidigare i koppel och nu igår även då i koppel. Vi gick en liten runda och hon gillade det mestadels men när det hördes ljud blev hon lite rädd. Hon trodde även att alla trappuppgångar var vår trappa och skuttade upp i varje trappa. Vi lämnade henne hemma sen och gick vi vidare till lekplatsen en bit bort och lekte i snön. Så mycket snö det har kommit nu.


Efter det gick vi hem och värmde oss lite och torkade jackor och vantar innan vi satte oss i bilen och körde mot Lund och Nova. Hade ett litet ärende där och vi tog även en sväng in om Game (inte planerat). Där hittade Gullen Turtles- figurer. Blev att två följde med oss hem, en till Gullen och en till Nubbi. Det tråkiga var bara att när vi kom hem sen så var den ena figurens svärd sönder. Jag ska ringa dit idag och fråga om man kan byta den, för den var redan sönder innan vi hade packat upp den ordentligt.


Efter det körde vi bort till mitt jobb och hälsade på. Gullen fick träffa en del av mina kollegor. Vi tittade på mitt rum/kontor där han testade alla mina stämplar som jag har ;) Jag hann även ringa ett samtal i jobbet. Sen gick vi en liten tur och när vi skulle gå så teståkte vi hissen ;)


Vi körde sedan hemåt och fikade innan min syster kom på besök. Gullen stannade hemma med henne sen medan jag körde och hämtade Nubbi i skolan. Kvällen sen hade vi syster på besök och vi åt middag och fikade.


Det blev en riktigt bra dag bortsett från den där Turtles- figuren som var sönder. Men jag får hoppas den går att byta. Det står på kvittot att returnerade saker ska vara i obruten förpackning. Vi hann ju öppna den halvt innan svärdet trillade ut. Så vi får se om dom godtar det. Borde ju annars hålla i mer än en dag. Men ja, vi får väl se.


Helgen har vi inga planer. Mamma kanske skulle komma på besök men inget bestämt än. Kanske att min bror skulle kolla på min fläkt i bilen. Annars blir det nog till att ta det lugnt. Pojkarna är fortfarande lite hostiga. Kan tänkas att vi tar en tur i pulkabacken också.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar