onsdag 8 februari 2017

Snö....

Ja, det har ju snöat lite det senaste dygnet. Eller ganska mycket om man ska vara ärlig. Var ett tag sedan vi hade så pass mycket snö här nere i Skåne. Samtidigt som det är fint att titta på så gillar jag det inte direkt. Kallt och blött. Bilen fick jag skotta fram i morse och det tar tid. Tid som man inte har på morgonen. Jag längtar till våren nu. Vill ha värme och sol. Men det är ju såklart kul för barnen att det kommer snö och nu inför sportlovet är det extra skoj för dom. Men sen efter det tycker jag att det kan försvinna.


Jag målade naglarna igår. Händer inte så ofta faktiskt. Men igår så kände jag att jag behövde pigga upp mig lite så jag gjorde det. Valde ett rosa nagellack som jag gillar. Målade två lager denna gången vilket jag inte brukar göra. Många vet säkert det att man ska göra det men jag visste inte det förrän ganska nyligen. Kan ju ha att göra med att jag aldrig har varit så mycket för sånt med nagellack osv. Men det blev ganska fint faktiskt och färgen blev ju såklart starkare nu när jag målat två lager. Har hittat en färg som jag tänkte testa att köpa av märket Essie. Ska se om jag kan komma över det en dag när jag har tillfälle.


Annars då. Händer inte så mycket. Livet har sin gång och vardagen ser likadan ut i princip. Helgen har vi inget planerat än. Imorgon är det stängt på Gullens dagis. Dessa jäkla utvecklingsdagar (vet att det är bra för barnen och personalen osv), jag glömmer dessa ofta och man ska ju säga till tre veckor innan om man vill ha barnomsorg till sitt barn dessa dagar. Jag tänkte ju innan att det ska jag inte glömma nu. Har nämligen glömt det någon gång. Men nu såg jag det när jag kom till dagis igår och skulle hämta Gullen. Då satt det en fin liten påminnelse på torkskåpet om att det är stängt imorgon och jag blev påmind om att det var det jag skulle gjort för några veckor sedan ja. Jag har ingen möjlighet att lämna barnen till någon annan då alla tänkbara barnpassare jobbar. Så ja, jag får helt enkelt stanna hemma imorgon. Men funderar på om jag ska hälsa på på jobbet med min lilla son. Han har frågat länge om han får följa med till mammas jobb, så det kan vi kanske göra imorgon, vi får se. Min syster skulle kanske komma och hälsa på imorgon men det blir efter att hon slutat jobba då.


Nej, nu ska jag fortsätta. Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar