torsdag 24 oktober 2013

Trodde inte någon läste min blogg....

Hmm trodde inte jag hade någon som läste min blogg efter mitt lilla uppehåll! Men jag ser nu när jag skriver från datorn att det ändå är några som tittar in här och läser :) Tack för det!!

Nu är klockan snart 22.45 och jag borde vara trött efter en väldigt tidig morgon i morse. Barnen vaknade runt 03.00 och ville inte riktigt somna om. Men men, jag ska nog kunna somna när jag väl lägger mig vilket blir väldigt snart!

Nu ser jag fram emot att få börja jobba faktiskt. Kommer inte ihåg om jag skrivit om det här men jag har fått jobb! Kommer börja i början av december efter att Lilleman är inskolad! Hoppas det ska gå bra (både för Lilleman på dagis och för mig på nya jobbet. Jag är nervös faktiskt! Var ju ett tag sen som jag jobbade eftersom jag varit hemma sen min äldsta gosse föddes. Det blir tre år nu i oktober för att vara exakt! Det har varit en fantastisk tid och jag är väldigt glad för att jag fått uppleva och följa mina barns utveckling så som jag har fått!
Men nu känner jag också att jag är redo för nya utmaningar, att få göra lite annat kan nog bli nyttigt för mig!

Imorgon är det fredag! Jag älskar fredagar! Vad som händer i helgen skrev jag i ett annat inlägg innan idag så det behöver jag inte ta upp här igen ;)

Jag har även en annan sak som jag vill skriva om....snart! Vet inte exakt när det blir men det får tiden utvisa! Hade kunnat skriva om det nu redan men det krävs lite annat först känner jag! Men det är något bra! Något jag är glad för :)

Nähä, dags att leta upp vägen till sängen! Måste försöka få till lite sömn innan barnen vaknar! Har varit lite si och så med deras sömn sen vi flyttade, vilket inte är så konstigt med tanke på allt nytt som hänt och händer! Lilleman sov bra ett par dagar men sen började vi inskolningen av storebror och lillebror fick följa med då jag inte hittade barnvakt. Det märktes direkt och han har sovit oroligt de senaste nätterna p.g.a. alla nya intryck (gissar jag). Men nu har vi löst det så lillebror kan vara hemma och få sin sista tid hemma i lugn och ro innan han själv ska skolas in om ett par veckor redan!!
Det går finfint för storebror på dagis! Han trivs och personalen är måna om att hitta lösningar för att få det att fungera med allt! Jag har varit med honom nu under inskolningen och det har varit skoj! Men nu har hans pappa tagit över de sista dagarna!

Nähäpp....sängen var det ja :)

1 kommentar:

  1. Hej Therese! Jag kikar in på din blogg ;) kram Camilla

    SvaraRadera