torsdag 31 oktober 2013

Hjärtans fröjd ♥

Jag har alltid drömt om den där himlastormande kärleken. Så länge jag kan minnas har jag drömt om den storslagna kärleken och en romans som bara finns i film eller böcker. Som liten drömde jag om att gifta mig. Ett stort bröllop med hela släkten och alla vänner. En underbart vacker brudklänning och håret i en vackert romantisk kreation!

Med åren som gått gick jag ifrån den drömmen. Jag resonerade som så att giftermål var inget måste, det kostade bara pengar osv. Jag kände mer och mer att jag inte kunde tänka mig att gifta mig om det inte kändes hundra procent rätt! Att jag bara ville gifta mig en gång i livet och det skulle då vara den enda gången! Det där med bröllop var inte så viktigt längre!

Men så en dag förändras allt som har med den synen att göra. Man träffar någon som rycker bort ens fotfäste totalt bara genom sin existens. Denna någon får en att börja tro på äkta kärlek igen, öppnar ens ögon och hjärta och får en att känna ren och sann kärlek!

Helt plötsligt blir allt solklart. Det man inte sett förr, ser man tydligt. Man upplever en känsla man aldrig någonsin tidigare känt, en varm och lite annorlunda känsla som man inte kan tolka förrän man granskat den med sitt inre och kommit fram till att det bara finns ett svar. Svaret som säger att det är så det ska kännas vid äkta kärlek. Fast samtidigt kan man ändå inte sätta fingret på exakt vad det är men man vet att det känns otroligt bra och rätt!

När man träffar en sådan person där det stämmer då känns allt så enkelt. Allt är enkelt tillsammans och med den personen. Inget konstigt eller invecklat utan bara så enkelt, men ändå otroligt speciellt. Och även om man kan vara olika på vissa saker är det inget som stör en. Jag tror att om man känner så så har man ändå lyckats hitta rätt. Iallafall om jag ser tillbaka på hur tex jag var när jag var yngre. Kan ju även säkert vara så att det är en mognadsgrej.

Jag har iallafall upplevt denna känsla. Allt är enkelt, allt stämmer och allt bara faller på plats. Jag känner en helt ny kärlek och dagligen förundras jag över hur mycket jag känner för en och samma person. Och det blir bara bättre och bättre. Känslorna och kärleken blir bara starkare och starkare och det har jag aldrig tidigare upplevt!

Jag skulle kunna hålla på i all evinnerligen med att beskriva en sådan kärlek och alla känslor som kommer med det. Men jag väljer att avrunda det här! Ni får själv tolka och tro vad ni vill om detta. Jag tycker själv att det är ganska tydligt. Jag vet också att det kommer finnas dom som tycker det är opassande osv men det bryr jag mig inte det minsta om. Jag njuter av livet. Jag har två helt underbara barn som jag älskar över allt annat, så som bara en mor kan älska sina barn! Och jag har nu även haft turen att få uppleva en kärlek på ett annat plan! Kanske inte vid exakt rätt tillfälle, men livet går inte att planera. Och vad är rätt tillfälle?! Det är nog snarare vi människor som skapar våra tillfällen. Men ibland kan man inte styra över tillfällena och då kanske det är frågan om "rätt och fel" tillfälle! Men i detta fallet var det varken fråga om rätt eller fel tillfälle. Det var känslor som styrde! Inget annat!

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar