tisdag 22 oktober 2013

Kärring till granne!

Hon ber om problem! Nu ikväll bankade hon i taket och jag är en riktig pms-tant nu så jag stampade tillbaka direkt! Trött på att hon bankar så fort klockan är efter halv sjukt var kväll och Nubbi springer minsta lilla! Lite får man faktiskt ha överseende med om man bor i lägenhet! Men att hon själv stampar och klampar så det dånar i hela huset, spelar hög musik osv, det har tydligen ingen betydelse!
Jag tänker inte och vill inte göra mig ovän med henne. Men hon ska inte komma och bete sig illa när hon inte ens träffat mig eller har en aning om att min son har autism och ibland eller ganska ofta är svår att kontrollera i sitt beteende!
Nu tänker säkert många att jag inte kan gnälla om jag inte säger till henne eller förklarar. Men jag anser att jag inte ska behöva förklara en massa för henne! Lite liv får man leva med om man bor i lägenhet. Jag hade inte sagt något om vi fört en massa liv klockan nio eller tio på kvällen. Men det gör vi inte. Det är precis som hon står och väntar med en jäkla påk eller något när klockan slår för mycket enligt hennes tycke, och sen bankar! Jag har bara struntat i det de andra gångerna men nu blev jag irriterad! Hon har själv barn så hon borde veta hur det kan vara!
Nej....ska leta efter något annat! Visserligen ska hon bli vräkt nu men det vet man aldrig när det blir! Det tror jag först på när jag ser det! Hyresvärden berättade det för mig när han var här förra veckan men dom verkar inte så jätte noga med något alls! Men men!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar