måndag 28 oktober 2013

Pyssel i stormen!

Ja, jag sitter här och fixar en liten sak till hemmet! Tänkte göra en fotovägg i vardagsrummet med massor av foto som har olika betydelse för mig och mitt liv! Men jag behöver fler ramar av olika storlekar men hittar ingen bra sida att beställa av och jag vet inte om jag vill köra till IKEA för några ramars skull?! Vet att dom har ganska många fina och till vettiga priser. Inte på alla dock men dom är fina nog dom som är billigare också! Funderar på om jag ska ta mig till ÖB en dag och kika där. Vet även att dom har en del billiga ramar. Vi får se. Det är inget som måste eller ska vara färdigt nu utan det får komma lite pö om pö. Kommer säkert fylla på efterhand.

Ja och annars så stormar det ju ute! Svinkallt är det här hemma också. Nubbis balkongdörr läcker in vatten när det regnar. Och hans gardiner står rakt ut i luften så mycket som det drar in. Inte klokt! Sa till hyresvärden idag om att det regnade in och då sa han att jag skulle titta när det regnade nästa gång var det kom ifrån. Men hallå, jag vet att det kommer från dörren. Han trodde först det var från fönsterrutan och frågade om dom inte varit här och bytat fönstret. Jo, det gjorde dom i fredags men uppenbarligen var det ju inte rutan. Det kunde även jag förstå och jag är inte ens någon hantverkare!
Men men, jag ska prata med hyresvärden imorgon igen. Han skulle kommit tillbaka idag kanske för att byta ett eluttag men det gjorde han inte så då kommer han väl imorgon.
Funderar på att flytta igen. kan inte bo här om det ska vara av det kyligare slaget. Nu är det storm ute och det är det ju inte alltid annars! Men sen när vintern kommer och det blir kallt kommer vi frysa häcken av oss. Eller ja, så kallt är det ju inte här men jag tycker gott man kan kräva att fönsterna ska vara täta utan att det ska dra in alltid! Som sagt, ska tala med hyresvärden imorgon igen!
Känns i alla fall som att stormen Simone är på väg att lugna sig. Blåser inte lika mycket som innan ikväll. Strömmen försvann ett tag innan ikväll men kom tillbaka sen igen.

Nej, nu ska jag nog göra mig redo för sängen. Vet aldrig när någon av gossarna vaknar. Bäst att få så mycket sömn som möjligt!

God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar