måndag 4 januari 2016

Måndag..

Usch vilket liv det var på dagis när jag lämnade i morse. Betydligt fler barn än förra veckan. 16 stycken barn idag skulle det vara. Och då har dom slagit samman alla avdelningar på den förskolan mina barn går på + någon förskola från grannbyn och någon förskola till helt plötsligt. Det är ju inte många barn alls om man räknar på alla förskolor i vår by + den extra från grannbyn. Men jag tycker det blir många barn. Men det verkar som att dom försöker dela upp det lite, för det var i alla fall massor utav pedagoger där idag :O
Jag märkte på Nubbi direkt att han tyckte det var för mycket. Man kan ju hoppas att det inte är fullt så många barn hela dagen. Kan säkert vara en del som slutar tidigare då det inte är full fart än på folk som ska jobba osv. Brukar väl dra igång på allvar efter den 7 januari eller något.


Jaja, det blir en kort vecka för barnen denna veckan också. Det är idag och imorgon. Sen är vi lediga på onsdag den 6 januari. Sen ska dom gå torsdag också och sen ska dom vara hos sin pappa på fredag. Från och med nu så ska pappan vara pappaledig varje fredag inför hans helg, så barnen slipper gå på dagis den dagen. Känns skönt att dom får en lite kortare vecka varannan vecka och att dom får mer tid med sin pappa.


Nej, nu ska jag jobba här. Eller frukost är det snart dags för så ska hämta lite kaffe! Trevlig måndag och god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar