fredag 22 januari 2016

Fredag!

Äntligen helg. Eller så ska jag kanske egentligen inte säga. Veckan har ändå gått fort så det har inte varit en speciellt seg vecka. Veckan har dock varit lite annorlunda och våra rutiner har varit lite ruckade i och med testning av Nubbi. Det har ju inte varit som vanligt med lämning och blivit en extra lämning än annars. Plus några extra vändor mellan vår by och habiliteringen :) Men så är det.


Barnen åkte till sin pappa igår kväll och genast blev det så tyst och tomt. Jag är ju så van vid att alltid ha dom där liksom så när dom inte är hemma så blir det verkligen så påtagligt. Eftersom jag har ganska svårt för att hantera den plötsliga känslan av tomhet och saknad efter barnen så åkte jag en sväng till Nova i Lund för att se om jag kunde hitta något för mina presentkort jag fick när jag fyllde år. Det blev två stycken fynd. Jag testade byxor/jeans i en evighet men hittade inga som passade bra. Till slut blev jag så trött på det så jag tog ett par utan att prova, i samma storlek som jag har sedan innan fast i en annan färg och gick och betalde och åkte hem. Jag är sån när jag ska handla till mig själv, hittar jag inget och det blir för mycket provande utan resultat så tröttnar jag. Finns inget värre än att gå och leta i affärer. Jag är ingen typisk "shoppongtjej" nej ;)


Idag efter jobbet så ska jag ge mig ut och se om jag hittar lite kläder till pojkarna. Det behövs! Gullen har lagt in önskemål om Spidermantröja som han såg häromdagen när vi satt och kollade på kläder han och jag. Nubbi pekade på Minionströja :) Så jag får väl se vad jag hittar. Den tröjan som Gullen ville ha letade jag efter igår när jag var ute men den fanns ju inte kvar i hans storlek såklart. Minionströjan som Nubbi pekade på fanns bara i små storlekar. Jag ska åka till ett annat ställe idag tänkte jag och se vad dom har där.


Nej, nu ska jag jobba lite till här. Pausen är slut. Trevlig fredag och helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar