tisdag 10 december 2013

Vab!

Ja, jag hann jobba en vecka och det var den veckan jag inte hade barnen. Igår (måndag) ringde dom från Nubbis avdelning och sa att han var hängig. Efter lite diskuterande med dagispersonalen åkte hans pappa och hämtade honom. När jag slutat åkte jag och hämtade Gullen och senare kom Nubbi också hem. Han hade 38 grader i temp och fick Alvedon till natten.
I morse var han feberfri men febern kom tillbaka igen. Pratade med vårdcentralen om att vi nu varit förkylda i princip hela tiden i fyra veckor. Vi hinner knappt bli av med en förrän vi får en ny. Men redan 08.20 i morse hade dom fullbokat och hon rådde mig till att ringa imorgon igen och försöka få en tid. Hon skulle skriva att jag ringt idag. Hoppas jag får prata med en lika trevlig och tillmötesgående sjuksköterska imorgon som idag! Nu är jag trött på att vi ständigt är förkylda! Hon trodde vi kunde få kollat det och ta något prov kanske så vi inte går och bär på något!

Jaja. Nog om det. Ikväll är det julfest på Gullens avdelning. Nubbi får stanna hemma med mig och så får Gullen gå med sin pappa. Tråkigt men tyvärr är det ju så när man är sjuk. Hoppas han är frisk till på fredag för då ska dom gå Luciatåg på hans avdelning.

Nej, nu får vi ta och se om vi kan äta något. Hungrig som attans nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar