fredag 13 december 2013

Fredag och Lucia!

Mmm då var det då fredag igen. Jag har dock vabbat hela veckan. Nubbi blev ju sjuk i måndags. I onsdags åkte jag till vårdcentralen och tog halsprov på honom och det visade sig att han va positiv för streptokocker, halsfluss! Så det blev inget mer dagis för honom denna veckan. Jag testades samtidigt som Nubbi men jag hade inget.
Jag ville ha testat Gullen också men han var på dagis. På kvällen somnade han sittandes i soffan vilket aldrig händer. Jag började ana ugglor i mossen. Natten mellan onsdag och torsdag kändes han varm. Torsdag förmiddag var vi på vårdcentralen igen och tog halsprov på Gullen också som även han var positiv för streptokocker. Så nu äter båda gossarna penicillin och är hemma från dagis. Nubbi är redan mycket piggare, nästintill återställd, iaf vad gäller pigghet ;-) Gullen är till och från. Pigg emellanåt och trött och snuttig emellanåt. Men det blir nog bra nu när dom får penicillin.

Idag är det dags att byta vecka. Barnen ska till sin pappa. Jag ska se om jag kan hitta de sista julklapparna i helgen, eller åtminstone i nästa vecka. Sen veckan därpå är det julvecka och barnen är åter hos mig. Vill få allting klart tills dess. Barnen ska inte vara hos mig på julafton men resten av den veckan är dom. Jag ska vara ledig från jobbet hela julveckan så barnen kommer vara hemma från dagis då också!

Nu blir det blir det lite städning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar