söndag 22 december 2013

4:e advent ♥

Ja så har vi då kommit till sista söndagen innan jul! Tiden går så fort. Jag har kommit in bra i jobbet. Jag vabbade förra veckan. Tyvärr blev Nubbi sämre igen och fick vara hemma med sin pappa denna veckan också. Gullen gick på dagis fram till torsdag eftersom han var pigg och glad, men på torsdagen ringde dom från dagis till pappan och sa att han hade feber. Så han fick hämtas och stanna hemma resten av veckan. Båda barnen har haft feber från och till men tydligen kunde det vara en biverkan på penicillinet. Nubbi har iaf varit bra nu de senaste dagarna och tog det sista av sin penicillinkur igår. Gullen har sin sista dag idag på penicillinet sen slipper han det också. Dom var på vårdcentralen i fredags och kollade så att det inte var någon halsfluss kvar, och det var det inte! Så nu hoppas vi att febertopparna försvinner helt när penicillinkuren är över. Segt har det varit!

Snart jul då. Barnen åker på julafton vid lunchtid och kommer va borta till juldagen. Jag åker till min mamma på julafton när barnen har åkt. Egentligen var det tänkt att jag och mina syskon skulle åka in till vår mormor på förmiddagen på julafton men det blev ändrade planer och jag åker till mormor på juldagen tillsammans med min mamma istället! På annandagen kommer mamma och mina syskon hem till mig och barnen och firar lite. Veckan kommer nog gå fort känns det som.
Jag är ledig hela veckan så det är skönt!

Alla julklappar är inhandlade som tur är. Hade inte velat ge mig ut nu när jag har barnen dagarna innan jul! Inte utan barn heller för den delen! Bara lite inslagning kvar!

Jaha nä, får väl gå och klä sig osv. Är trött. Gullen hade feber inatt och kunde inte komma till ro. Nu är han dock feberfri. Som sagt, hoppas dessa febertoppar försvinner när penicillinkuren är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar