torsdag 26 september 2013

Snart ser tillvaron annorlunda ut....

Nästa vecka vid denna tiden är hemmet halvtomt! Han tar med sig det mesta då han hade det mesta med sig från början. I alla fall de stora möblerna. Jag har ju möbler jag också men inte här utan dom kommer jag hämta samma dag som jag flyttar. Jag är mest orolig för Nubbi och hur han kommer reagera när hans pappa flyttar soffan och sängen osv. Gullen kommer säkert också märka det såklart men Nubbi blev ledsen när vi plockade ner tavlorna. Han grät och puttade dom uppåt mot väggarna igen :( Så vi fick sätta tillbaka dom igen. Vi plockade ner dom senare när han inte såg det och då märkte han det inte. Så jag hoppas det ska gå bra. Känner att det kommer bli en jäkla omställning för barnen, och jag tycker så synd om dom! Dom är så små och förstår inte vad som händer och varför deras föräldrar ska bo på olika håll! Jag önskar att jag kunde förklara det för dom så att dom förstod det bättre!

Och jag fullkomligt hatar tanken på att endast ha barnen varannan vecka! Jag hatar det!! Jag vill se mina barn varje dag! Inte varannan vecka! Jag har varit hemma med dom nu sen dom föddes och jag kan inte föreställa mig hur jag ska kunna vara utan dom! Jag börjar gråta bara jag tänker på det! Det är inte såhär det ska vara! En förälder ska inte vara utan sina barn! Förhoppningsvis kan jag och deras pappa ha en väl fungerande kommunikation oss emellan vad gäller gossarna och dela med sig av sin vecka till den andre via sms, mms eller telefonsamal osv. Vid speciella tillfällen men även annars då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar