fredag 20 september 2013

Flytten....

Snart är det dags! I månandsskiftet flyttar vi från vår lägenhet till våra nya hem! Det börjar närma sig med andra ord! Det är med blandade känslor som jag packar mina saker, barnens saker och delar allt vi köpt gemensamt! Vi har ju inte varit ett par sen i slutet av maj så man kan ju tycka att det funnits gott om tid att förbereda sig. Men så är det faktiskt inte. Kanske till en viss grad men inte fullt ut. Det känner jag nu när det börjar närma sig och jag får en känsla av rastlöshet och något av en skrämmande känsla. Såklart ska det bli skönt att flytta och få något eget (för ja, det tär på båda att gå i samma hem när man inte är tillsammans).

Vi har packat en hel del redan. J kommer flytta först och jag och barnen kommer stanna kvar här då. Eftersom de flesta möblerna var hans när vi träffades så kommer det bli väldigt tomt här sen. Men det är ju bara under flytten. Sen kommer jag och barnen stanna kvar här till slutet av den veckan då jag sen lämnar barnen  till J för att sen själv flytta den helgen! J fyller år den helgen så det passar bra att pojkarna är med honom då.

Det är med lite sorg i hjärtat som jag lämnar denna lägenheten. jag har trivts så bra här. Tror aldrig jag trivts så bra någonstans innan. Här kände jag verkligen att detta var mitt hem. Vi flyttade hit för lite mer än 2 år sen. Nubbi var 7 månader gammal. Det var här vi firade hena första midsommar och hans första födelsedag! Det var här som lillebror Gullen föddes. han fick firade sin första jul, sin första nyår, första påsk, första midsommar och sin första födelsedag! Han har firat allt sitt första här!
Så det känns lite vemodigt att lämna! Men jag kommer ta med mig alla fina minnen och ser fram emot att skapa nya minnen i vårt nya hem!

Min nya läegenhet är helt ok bortsett från en lite jobbig granne under mig. Hon är tydligen en liten irriterande kvinna som lägger sig i lite för mycket och är en allmän surkärring. Men men. Lägenheten är bra! Stor och fin tycker jag. Ska bli ommålat nu innan jag flyttar in. hallen, vardagsrummet och köket ska bli ommålat. Sovrummen blir dock inte ommålade nu utan dom kan jag få måla om själv sen om jag vill. Det blir pojkarna som får sovrummen så jag ska välja någon fin färg tänkte jag och måla deras rum! Men det får bli längre fram.

Annars är allt fixat inför flytten nu. Nu väntar vi bara på att dagen ska komma.

Nubbi har reagerat lite på packningen. Han blir väldigt ledsen när vi plockar ner tavlor från väggarna. Vi fick till och med hänga tillbaka någon tavla för han ville verkligen inte att den skulle ner. Han puttade på oss och tavlan förde han upp mot väggen igen! Så synd det var om honom! Så vi får ta det lite varsamt. Vi tar det lite då och då. Jag kommer låta barnens rum vara tills dagen innan jag flyttar. Då lämnar jag barnen till J och när jag sen är ensam i lägenheten så kan jag packa ner deras rum.
Så slipper båda två vara med och kanske bli ledsna!

Det är nog det värsta med detta. Att barnen märker att något är på gång, att något är annorlunda! Även om dom är så små än och inte förstår allt så känner dom ju av det ändå! Jag hoppas bara att det ska gå bra och att dom inte blir för ledsna osv över flytten och att deras föräldrar inte bor tillsammans sen helt plötsligt!

Jag hoppas på det bästa! Med tiden blir det nog bra! Vi ska bara flytta först och sen komma in i allt det nya som sen blir.

Ska skriva lite om barnen i något inlägg. Dom utvecklas hela tiden och det händer nya saker varje dag :) Dom är så söta mot varandra och har en så fin kontakt :)
Det gör mig så varm i hjärtat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar