söndag 29 september 2013

Konstiga dagar!

Ja, så är det just nu. Den kommande veckan kommer ändra livet för alltid. Nästa söndag vid denna tidpunkt, sitter jag ensam i mitt nya hem! Utan mina älskade barn! Jag vet att dom har det bra men usch vad jag kommer sakna dom! Jag kommer då vara ensam några dagar för att få ordning på hemmet och framförallt iordningställa barnens rum så dom kommer hem till sina rum och känner igen sina saker osv. Sen får resten av hemmet komma efter hand men deras rum är viktigast!

Ska bli lite spännande att se vad man har för saker nedpackat. Har ju sparat en del sen jag bodde ensam förr och det har jag inte haft uppe sen dess. Ja, en del klart men inte allt. Får se sen om jag har allt eller om jag saknar något som behöver inhandlas. Eller jag vet att jag har långt ifrån allt men jag kommer inte kunna handla allt på en gång för då lär jag bli ruinerad! Får ta det viktigaste först och leta efter fynd :).

Vad händer annars?!
Imorgon ska jag ett ärende som jag åker till med blandade känslor! Inget jag kommer dela med mig av, utan det stannar hos mig! Måste åka en sväng till lägenheten också och hämta hyresavierna som hyresvärden lagt där. Han ringde mig i fredags och sa att lägenheten var färdigmålad och fixad och redo för inflytt! Blev också lovad nytt golv i kök och hall lite längre fram vilket jag gärna vill ha :). Ska även passa på att mäta fönsterna imorgon också så jag har lite koll på vilka gardinstänger jag ska ha osv.

Får väl ta och packa det sista av det som är mitt sen också. Inte så väldigt mycket kvar! Men vill ha klart mitt så jag kan fokusera på barnens rum på fredag kväll! Usch, det kommer bli vemodigt att flytta härifrån! Många fina minnen från denna lägenheten!

Nej, nu ska jag väl avsluta här och ta en dusch....eller inte....får se om jag orkar eller om det blir imorgon bitti istället!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar