fredag 13 februari 2015

Fredag och habiliteringen!

Äntligen fredag. Denna veckan har varit så seg känns det som. Dagarna har gått fort, men ändå segt. Det ska bli skönt med helg. Har märkt på barnen att dom varit lite extra trötta i veckan, speciellt på morgnarna. Lite hostande på nätterna ibland gör att dom blir trötta. Men om dagarna är dom pigga och glada. Det är skönt det i alla fall.


Idag var det då dags för habiliteringen igen. Det gick väl ok. Nubbi är inte så motiverad när han är där. Inte till att sitta och träna i alla fall. Hemma fungerar det bra när man lägger in träningen i vardagen. Och det är ju så det ska vara, att det ska vara en del i vardagen och komma in i vardagen. Men vi fick en del träning idag ändå och han var så glad så. Pigg och ett leende på läpparna :)
Han är så glad alltid, den lilla pojken :) När jag kommer och hämtar på dagis står han i kapprummet och väntar. Han resurs säger att han brukar känna på sig när klockan börjar närma sig 16, då han springer ut i kapprummet och pekar ut genom fönstret där jag och Gullen brukar komma. När vi kommer genom grinden ser man alltid honom i fönstret. Så fort han får syn på mig skiner han upp som en liten sol och skrattar och hoppar upp och ner :) Sen springer han iväg en runda och kommer tillbaka igen. När jag kommer in genom dörren så hoppar han fram och kastar sig över mig och ska kramas och pussas :) Det är så härligt att mötas av detta varje dag. Var dag är han lika glad! Det är höjdpunkten på dagen, när man hämtar sina små troll :) Gullen blir också glad och kommer alltid springandes och skriker MAMMA :) sen är han noga med att berätta för alla att det är hans mamma som kommit :) Gulligt!!


Nej nu ska jag gå på lunch. Sen blir det jobb lite till innan det är dags att köra och hämta det bästa jag har och hålla helg!!!!


Trevlig fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar