fredag 29 november 2013

Sista mammadagen!

Ja detta är sista fredagen jag är mammaledig. Sista vardagen som föräldraledig! Efter att ha varit hemma i över tre år är det nu dags att lämna denna "bubbla" och ge mig ut i arbetslivet igen! Mycket spännande och jag ser fram emot det massor! Samtidigt är det vemodigt och en ny vardag väntar. Få ihop det nya med dels jobbet och även dagislämning och hämtning den veckan jag har barnen! Det blir lite nya rutiner men det ska säkert gå bra! Jag har ju alltid varit hemma med barnen så rutinerna sitter, men nu ska jag jobba också så det är något nytt som läggs till i rutinerna! Det blir även lite andra tider för barnen på dagis. Gullen slussas direkt in i de långa dagarna. Nubbi har ju varit 9-14 barn sen han började så han har fått en lång mjukstart. Hade ju velat det för Gullen också men man styr inte alltid över sitt liv tyvärr! Nu är det som det är och vi får göra det bästa utav det! Dagarna blir lite kortare den veckan dom är hos mig då jag valt att jobba 75% den veckan. Annars jobbar jag heltid.

Annars då?! Vi är fortfarande förkylda. Släpper aldrig. Känns som barnen gått på ännu en förkylning och min släpper väl sakta men säkert men det är segt må jag säga!

Bil behöver jag också en. Min nuvarande är på upphällning och kommer kosta massor att laga vilket jag inte tänker göra. Har varken dom pengarna eller viljan till att göra det. Inte på denna bilen iallafall! Men det mest akuta får jag väl fixa så jag kan köra tills jag har råd till något annat.

Nej, nu ska jag köra vidare (sitter i bilen vid dagiset ;-) ).

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Gustav
    AFA Försäkring

    SvaraRadera