lördag 23 november 2013

Härlig lördag :-)

Idag har vi haft en härlig dag. Efter lunch körde vi in till Malmö och hämtade min bror. Sen styrde vi bilen ut till vår mamma/barnens mormor. Pojkarna sov i bilen och vaknade när vi kom fram. Mamma var ute i stallet och vi tittade på hästarna, men fick även se höns med kycklingar och katter! Nubbi ville promenera så jag fick glatt springa efter ;-)
När vi kom tillbaka till stallet satt de som ridit, min mamma, bror och Gullen och fikade. Vi tog oss också lite fika innan vi gick bak till hagen. Där hälsade Nubbi på en av hästarna som snusade på hans lilla hand och det tyckte Nubbi var så kul :-)
Vi var även ute i hagen och Nubbi och hans mormor gick en vända och tittade på hästarna. Jag gick ut och skulle följa dom tillbaka då Nubbi hittade en mindre insjö i hagen som han ville gå i ;-)
På väg tillbaka genom hagen hör jag plötsligt hur alla säger "Han har tappat sin stövel". Hörde att Nubbi gnällde lite men trodde det var för att han var butter över att han inte fick hoppa i vattnet. Men då gick han bredvid mig med bara en stövel på sig. Som tur var hade vi inte kommit så långt från stöveln och det var ganska mycket gräs just där och inte så gyttjigt.
Av med strumpan och på med stöveln. (Strumpan blev ju lite blöt ändå).
Väl tillbaka till stallet hade Gullen varit med min bror vid staketet och kollat på hästarna och han ville genast till mig när vi var tillbaka. Nubbi hittade även gödselstacken där det fanns en stor fin urinpöl som han ställde sig i :/. Jisses, han bryr sig inte om vad det är så länge det är kul ;-) fick hämta upp honom men innan vi kom därifrån hann han med några vändor ner till pölen igen!

Sen åkte vi hem till mamma en stund och värmde oss. Stannade en stund innan vi körde hem min bror,  och körde sen hem.

Härlig dag har det varit! Kallt har det också varit! Men det blev en mysig dag ♥

Nu blir det snart sängen. Barnen somnade gott efter vårt lördagsmys med godis och popcorn ♥

Imorgon väntar nya äventyr!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar