fredag 24 oktober 2014

Äntligen fredag!!

Dags att hämta hem gossarna från dagis idag efter jobbet :) Som jag längtar!! Sitter här på jobbet och räknar ner tills jag kan sluta och åka och hämta mina små troll :) Sen blir det fredagsmys för hela slanten :) I helgen har vi inget planerat. Kanske blir tipspromenad med pojkarna och mamma på söndag, om vädret inte är alltför dåligt! Vi håller tummarna för att det inte regnar i alla fall. Har inte kollat hur vädret ska bli i helgen, så får göra det.


Annars händer inte så mycket. Tycker det är så skönt när man inte har en massa inplanerat utan bara kan njuta av att bara vara och göra det som man känner för. Extra viktigt tycker jag att det är den tiden när jag har barnen och bara träffar dom varannan vecka. Då vill jag inte ha helgerna fullspäckade utan ha utrymme för att bara vara med barnen och låta dom få bestämma tempot :)


Veckorna går fort. Jag jobbar långa dagar när jag inte har barnen, och oftast jobbar jag mer än vad jag behöver. Men det fungerar bra! Jag får kortare dagar de veckorna jag har barnen och det känns toppen!!


Igår hämtade jag hem en gammal skolbänk hos mamma som jag ska fixa till :) En sån gammal där bänk och stol sitter ihop :) Först var jag lite tveksam men när mamma sa att hon kanske skulle kasta den om ingen ville ha den så sa jag ja! Tänkte jag skulle slipa ner den och antingen olja in den eller något, eller så får det bli målning :) Så har jag lite att pyssla med när jag har en stund över :)


Och nu märkte jag att det går att dela in texten här igen när jag bloggar via datorn :) Äntligen! Tog bara nästan hela året ;)


Nej, nu blir det lite jobb igen innan det är dags att hämta mina små hjärtan <3 font="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar