tisdag 23 september 2014

Skriver från jobbet igen....

Japp, får bli det idag. Sitter på jobbet. En av dom sista kvar här. Jobbar sen vecka denna veckan så. Efter jobbet ska jag hem och äta och montera ner en av spjälsängarna som jag har ute till salu. Den blir hämtad imorgon :) Sen har jag en spekulant på mina vinterdäck som jag också haft ute på annons. Dom kommer på lördag och tittar. Om däcken blir sålda är det bara till att hämta hem däcken till bilen jag har nu så får dom också plats i förrådet! Blev förresten uppringd av Nissan idag som frågade om det var dags för service på bilen snart?! Mycket riktigt, servicelampan har lyst ett tag nu och jag får dåligt samvete varje gång jag ser den :/ Men dom hade ett erbjudande nu om tillfälligt lägre pris på service. Jag sa att det är en kostandsfråga och att jag ville fundera på det, så han skulle ringa tillbaka om någon vecka för dom hade många lediga tider i oktober. Vi får se. Annars då?! Helgen som gick var toppen. Spenderade lördagen med min lilla mamma. Var inte tänkt att det skulle bli hela dagen, men det blev det nästan :) Kul. Pratade en massa och bara var och umgicks :) Söndagen sen, hade vi sen innan bokat in att vi skulle gå tipsrunda igen :) Så jag begav mig till mamma igen på söndags morgon och vi gick tillsammans tipsrundan :) Lite svårare frågor denna gång. Efter det körde vi bort till loppisen i byn och tittade rundor där. Jag hade inte tänkt köpa något men vi hittade riktigt fina kläder för 10 kr och 20 kr osv. Det kunde jag bara inte låta vara :) Så det blev lite kläder åt pojkarna. Det är bra att ha hemma men även på dagis. Omsättningen på kläder är stor, det vet ju alla som har småbarn ;) Bra at ha att byta med!! Jag hittade även en klädhängare till pojkarna som jag ska sätta upp i hallen så dom kan hänga sina ytterkläder där! Under dagen träffade vi på lite folk från min barndom :) Riktigt skoj att ses efter så många år! Så dagen blev så härlig. Massor med tid med min mamma, bra fynd till gossarna och kära återseenden :) Jag är mer än nöjd! Veckan började lugnt och fint. Imorogn ska jag och en av mina kollegor på planeringsdag i Järavallen. Ska bli skoj! Om inte annat så har jag hört att maten där är god så ;) Men jag kommer inte åka dit förrän senare under förmiddagen då vi har möte med habiliteringen inbokat och vi ska imorgon starta upp MII med Nubbi. Det är viktigt och jag vill vara där såklart! Nej, nu ska jag börja avsluta här. Bege mig hemåt och montera ner säng (hoppas jag har verktyg som passar bara). Jag ska även bege mig ut på en promenad, och idag får jag sällskap :) Trevligt!! Ha det fint!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar