onsdag 19 februari 2014

Segt :-(

Vi är fortfarande på sjukhuset. Det har hänt en massa sen han kom hit. Fick ju drän insatt i fredags. Igår var dom inte riktigt nöjda med vad som kommit ut men inte missnöjda heller. Efter konsultation med thoraxkirurgen beslutades att det inte behövde opereras. Det var prat om det först. Men han tyckte sig se en förbättring. Samtidigt vid gårdagens röntgen såg dom nedslag på hans ena njure och något med hans hjärta. Så det ska göras ultraljud på hjärtat och koll av njuren. Dom vill även göra ny skiktröntgen på lungan för att se hur den ser ut. Allt detta skulle göras samtidigt när han är sövd. Jag hörde först bara hjärta, njure och hans lunga. Allt annat försvann liksom. Men vi får se hur det ser ut. Nu är hans drän klampat (slutet) och ska vara i fyra timmar. Sen ska det röntgas. Har det kommit mer vätska kopplar dom på dränet igen och fortsätter spola. Är där ingen ny vätska kommer dom kanske till och med ta bort dränet. Och det är bra. Sen då får lungan bygga upp sig själv. Vi får se hur det ser ut efter röntgen i eftermiddag.

Detta är sjukt jobbigt. Jag finns här och tröstar men jag kan inte göra mer. Hans hälsa ligger i läkarnas händer och jag kan inte göra ett dugg. Frustrerande så in i.
Idag bröt jag ihop och blev ledsen. Pratade lite med mamma och en sköterska här som såg att jag var ledsen. Men det har helt enkelt blivit för mycket. All oro och nya besked var dag. Det tär på en. Men bara han blir frisk så är det det enda som räknas! 

Vi hörs......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar