söndag 23 februari 2014

Fortfarande inskrivna på sjukhuset!

Igår bytte vi avdelning. Nubbi smittar inte och under helgerna drar dom ner till 5 vårdplatser från 8 på infektionsavdelningen som han legat på nu sen han kom hit. Så igår var det tydligen dags trots att dom sa att det inte var någon fara och att dom nyss skrivit ut 4 barn och att dom hade lagt fram att det inte var så bra att flytta på Nubbi med tanke på hans autism. Jaja. Nu ligger vi i ett dubbelrum och än har vi inte fått någon rumskamrat och vi hoppas att vi slipper det! Nubbi har ju en del saker som är speciella för honom och det skulle bli svårt för honom/oss att dela rum med någon okänd!

Det går framåt. Vi var på röntgen igår och röntgade lungorna igen. Det såg bra ut. Eller ja, bättre än vad det varit iallafall. Nu får han antibiotika och så håller dom koll med diverse kontroller då och då Imorgon bitti är det dags för ännu ett stick i fingret innan ronden för att ha färska prover till läkarna. Han har kvar inflammationen i höger lunga. Ikväll fick han lite feber igen och blev snabbandad. Det var samma sak när han låg på infektionsavdelningen. Det kom och gick hela tiden. Men han har fått Alvedon nu innan han somnade och dom har varit inne och kollat hans andning.

Imorgon blir det lite jobb för min del. Nubbis pappa tar dagarna med Nubbi denna veckan liksom jag tog dagarna med Nubbi förra veckan här på sjukhuset Så nu tar jag kvällarna och nätterna denna veckan och jobbar på dagarna. Vi hoppas ju också att Nubbi fortsätter bli bättre och bättre nu så att han kan få komma hem. Han börjar bli lite rastlös här och det förstår jag! Men det är bra att det finns så fin sjukvård och all personal här har varit helt enormt underbara! All heder åt dom!

Nej nu ska jag se om jag kan ta mig en snabbdusch innan jag ska sova. Vet aldrig hur natten blir här.
Nubbi sover nu iallafall och jag hoppas att han får sova gott hela natten. Det tråkiga är att han ska ha antibiotika kl. 4 och brukar vakna när sköterskorna kommer in för att ge honom det. Sen på denna avdelningen ska dom tydligen ta blodprover kl.6-6.30. Har Nubbi sovit dåligt brukar han fortfarande sova vid den tiden och blir då väckt igen. Det har varit mycket sånt under tiden vi legat här på sjukhuset. Såklart gör dom bara sitt jobb men det är lite olyckligt att kontrollerna och medicinering ska ske på såna konstiga tider!

Godnatt och vi håller våra tummar för att proverna ser ännu lite bättre ut imorgon för lilla hjärtat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar