onsdag 22 januari 2014

Stolt som en tupp!

Finns nog ingen annan mamma som är stoltare och gladare än jag just nu!

Idag började vi kursen i PECS med Nubbi.
Tanken är att han ska ge en bild till oss för att få det han vill ha. På bilden är det avbildat saken som han vill ha. Så ska han lämna bilden i vår hand innan han tar saken från den andra handen. När han lägger bilden o vår hand så säger vi samtidigt vad det är så han hör ordet också. En skulle stå bakom Nubbi o vägleda honom o den andre satt framför med sakerna. Den som stod bakom honom skulle stoppa honom om han var på väg att ta saken för att hjälpa honom att ta bilden o lägga i vår hand innan han fick ta saken. Två gånger fick vi guida honom sen fattade han galoppen! Och han gjorde rätt hela tiden efter det. Vi bytade även personer som satt med sakerna osv o han lämnade ändå bilden till rätt person, alltså den som hade saken. Vi fick veta att det tillhörde steg 2 och att han redan kommit in på det. Dom sa också att dom aldrig någonsin sett någon som lärt sig detta så fort som honom :-) Jag växte säkert en halv meter :-) Höll på att börja gråta när han klarade det första gången. Shit vilken känsla! För oss som föräldrar är det en enorm lycka! En enorm seger. Varje litet framsteg är guld värt och vi suger det åt oss och bara njuter! Ursäkta ordvalet, men fan vilken son jag har! Han är så otroligt smart och alert och observant! Ja, jag vet inte vad mer jag ska säga! Jag är oerhört stolt över min fina gosse ♥

Nu ska vi träna på detta under en månad cirka. Men han behövde ju ingen som guidade honom mer än precis i början. Tydligen kunde det annars behövas ett tag.
Åhh vad jag är stolt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar